Artikelfunktioner
I kan vælge, hvad man skal kunne gøre med en artikel som almindelig bruger
- Bogmærke (fastgør artikel til dit personlige dashboard)
- Feedback (send feedback til din knowledge manager / vidensenhed)
- Del (kopier artiklens URL)
- Abonner (Modtag mails, når artiklen ændres).
I øvrigt skal man vælge den mailadresse, som feedback skal sendes til.
Artikelsektioner
- Sektioner opsættes pr. portal – forskellige portaler kan således have forskellige sektioner
- En artikel er opbygget omkring sektioner. I kan selv vælge, hvor mange sektioner i vil have. Eksempler:
- Svar
- Information
- Arbejdsgang
- Snitflade / Kontaktpersoner
- Ekstern tekst
- I kan få så mange, I vil have – og tilføje flere i fremtiden
- I vælger selv, om en sektion skal være lukket eller åben, når man går ind i en artikel
- I vælger selv ikonerne til sektionerne, se udvalg her: https://fontawesome.com/icons?d=gallery - vi bruger fontawsome 5.1.0
- I vælger selv, om en sektion skal vise en overskrift.
Formål med sektioner
- Forskellige typer af viden (fx information og arbejdsgang) kan samles i samme artikel vha. sektioner, der tillader en opdeling af viden på artikelniveau.
- Sektionering er helt fleksibel og baseres på hvert fagområdes behov.
- Sektionerne skal anses som tekniske komponenter, som kan anvendes til at vise hele eller dele af artikler til de slutbrugere, som det er relevant for.
- Man kan derfor have en ekstern (fx web) sektion i interne artikler, således at man nemt kan vedligeholde det interne og eksterne vidensmateriale i samme redaktionelle arbejdsgang.
- Et andet eksempel er en mailsektion, som kan anvendes i et mailhåndteringssystem.
- Sektioner kan dermed anvendes sammen eller hver for sig – men vedligeholdes i et samlet flow.
I nedenstående billede ses en artikel, hvor første sektion er foldet ud, mens de resterende er sammenklappet.