Artikelopbygning

Information

Artikelfunktioner

I kan vælge, hvad man skal kunne gøre med en artikel som almindelig bruger

  • Bogmærke (fastgør artikel til dit personlige dashboard)
  • Feedback (send feedback til din knowledge manager / vidensenhed)
  • Del (kopier artiklens URL)
  • Print
  • Abonner (Modtag mails, når artiklen ændres).

I øvrigt skal man vælge den mailadresse, som feedback skal sendes til.

 

Artikelsektioner

  • Sektioner opsættes pr. portal – forskellige portaler kan således have forskellige sektioner
  • En artikel er opbygget omkring sektioner. I kan selv vælge, hvor mange sektioner i vil have. Eksempler:
    • Svar
    • Information
    • Arbejdsgang
    • Snitflade / Kontaktpersoner
    • Mail
    • Ekstern tekst
  • I kan få så mange, I vil have – og tilføje flere i fremtiden
  • I vælger selv, om en sektion skal være lukket eller åben, når man går ind i en artikel
  • I vælger selv ikonerne til sektionerne, se udvalg her: https://fontawesome.com/icons?d=gallery - vi bruger fontawsome 5.1.0
  • I vælger selv, om en sektion skal vise en overskrift.

 

Formål med sektioner

  • Forskellige typer af viden (fx information og arbejdsgang) kan samles i samme artikel vha. sektioner, der tillader en opdeling af viden på artikelniveau.
  • Sektionering er helt fleksibel og baseres på hvert fagområdes behov.
  • Sektionerne skal anses som tekniske komponenter, som kan anvendes til at vise hele eller dele af artikler til de slutbrugere, som det er relevant for.
    • Man kan derfor have en ekstern (fx web) sektion i interne artikler, således at man nemt kan vedligeholde det interne og eksterne vidensmateriale i samme redaktionelle arbejdsgang.
    • Et andet eksempel er en mailsektion, som kan anvendes i et mailhåndteringssystem.
  • Sektioner kan dermed anvendes sammen eller hver for sig – men vedligeholdes i et samlet flow.

I nedenstående billede ses en artikel, hvor første sektion er foldet ud, mens de resterende er sammenklappet.