Funktioner til kategorier
Som standardopsætning kan I vælge, om
- kategorierne skal være udvidet eller sammenklappet som standard
- kategorierne skal sorteres alfabetisk eller manuelt
- artiklerne i kategorierne skal sorteres efter dato, alfabetisk eller manuelt
- der skal være en påmindelse om at koble en kategori på en artikel.
Gode råd til oprettelse af jeres kategorier
- Kategorierne skal hænge logisk sammen for medarbejderen
- Kategorierne kan fx følge arbejdsområderne og organiseringen
- Kategorierne må ikke være så brede, at de indeholder hele verden
- Undgå fx artikler som "Generel info om X", da de kan blive en skraldespand for en masse viden, som af den årsag bliver svært at finde for jeres medarbejdere
- Kategorierne bør typisk ikke være så snævre, at de kun indeholder en enkelt kategori
- Med forbehold for, at I ikke skal lægge en artikel ind i en kategori, fordi den ikke har andre steder at være. I det tilfælde vil det ikke være nemt for en medarbejder at finde, og det kan således være fordelagtigt at oprette en kategori til den enkelte artikel, der forbedrer medarbejderens mulighed for at kunne navigere i jeres viden.