Brugere

Information

Bruger oprettelse, redigering og sletning af brugere findes under "Brugere" siden i administrator modulet.

Når man klikker sig ind på "Brugere" siden, kommer man ind til brugeroversigten.

Arbejdsgang

Opret en bruger

Fra brugeroversigtssiden:

  1. Tryk på "Tilføj bruger" knappen.
  2. Så kommer man ind på brugeroprettelsessiden.
  3. Her udfylder man alle felterne:
    1. Brugernavn (Dette kan ikke ændres senere) ((Der må ikke være mellemrum og special tegn samt Æ,Ø og Å))
    2. For- og efternavn
    3. E-mailadresse
    4. Vælg brugerens rolle (Læs mere om roller her)
    5. "Bruger udelukket" og "Bruger aktiv" lades være. De kan senere sættes til og fra, afhængig om brugeren er blevet udelukket, eller hvis brugeren ikke længere er aktiv.
    6. Adgangskoden.
  4. Når felterne er udfyldt trykkes på "Gem" knappen, og brugeren er oprettet.

 

Bruger redigering

Fra brugeroversigtssiden:

  1. Tryk på "Rediger" knappen, på den bruger du gerne vil rediger i.
  2. Så kommer man ind på brugerprofilen. Herfra kan man redigerer i følgende:
    1. For- og efternavn
    2. E-mailadresse
    3. Brugerens rolle
    4. Om brugeren skal være udelukket eller om brugeren skal være inaktiv.
    5. Ændre adgangskoden.
  3. Når rettelserne er på, trykkes der på "Gem" knappen, og ændringerne er gemt.

 

Bruger sletning

Fra brugeroversigtssiden:

  1. Tryk på "Rediger" knappen, på den bruger der skal slettes
  2. Så kommer man ind på brugerprofilen.
  3. Herfra trykker man på "Slet" knappen, og brugeren bliver slettet.