Opret en vidensbase

Information

Hvad er en vidensbase (som teknisk komponent i Responza Knowledge)?

  • Når vi normalt taler om en vidensbase, henviser vi til den platform, hvormed vi vidensdeler, men i Responza findes ligeledes en teknisk komponent med samme navn. 
  • Vidensbaser er dem, der lagrer artikler. Dvs., at når man opretter en artikel, så opretter man den i en vidensbase, og så distribuerer man indhold fra sine artikler vha. portaler.
    • Det betyder, at man kan have en vidensbase, hvori man kan skrive artikler med fem sektioner; hertil kan man have to portaler, hvor den ene portaler viser 3 sektioner, og den anden viser alle 5. Det kan bl.a. være smart, når nogen medarbejdere har behov for mere viden om et emne (fx udbyggende sagsproces eller arbejdsgang) end andre.
Arbejdsgang
  1. Vælg Opret vidensbase i drop-down menuen

  2. Angiv navnet på vidensbasen i feltet Vidensbase titel. Navnet bliver ikke vist for brugerne og er kun til brug for redaktører og administratorer
  3. Sæt et par sigende ord på indholdet af vidensbasen i feltet Beskrivelse for Vidensbase. Dette er kun til administratorbrug. 
  4. Vælg om vidensbasen skal sende en advarsel, hvis en artikel ikke er lagt i en kategori.
  5. Klik Gem
  6. Du lander nu på oversigten over videnbaser
  7. Klik Rediger ud for jeres nye vidensbase.
  8. Du kommer nu tilbage til vidensbasen, som har fået to ekstra faner, Sektioner og Feedback


 

  1. Gå til fanebladet, Sektioner og vælg de sektioner, du ønsker at bruge i den pågældende videnbase
  2. Gå til fanebladet, Feedback, og tilføj de feedbackområder, som I skal bruge. 

Du har nu oprettet en ny vidensbase. For at kunne vise indholdet af vidensbasen for jeres brugere skal du oprette en portal.